FANDOM

Katy Perry (logo)
Katy (artykuł)

Katheryn Elizabeth Hudson

Wiek: 25 Października 1984 (29)
Miejsce urodzenia: Kalifornia, Santa Barbara
Wzrost: 170 m
Uczucia: Russell Brand (były mąż)
Zawód: Piosenkarka, aktorka, kompozytorka
Rodzice: Mary Perry, Keith Hudson 
Rodzeństwo: siostra i brat
Pupil: Butters
Pochodzenie:

Stany zjednoczone

Aktywność: Od 2001

Katheryn Elizabeth Hudson, znana pod pseudonimem Katy Perry (ur. 25 października 1984 w Santa Barbara w stanie Kalifornia).

Ojciec Perry jest pastorem, dlatego dorastała słuchając gospel i śpiewając w kościelnym chórze. Po zdobyciu GED w wieku piętnastu lat rozpoczęła karierę muzyczną jako Katy Hudson. Pod koniec 2001 roku wydała swój debiutancki albumstudyjny - Katy Hudson, jednak nie osiągnął on komercyjnego sukcesu. Następnie nagrała dwie kolejne płyty: z producenckim zespołem Matrix oraz solową, która nie została opublikowana. W 2007 roku podpisała kontrakt z wytwórnią Capitol Records (kapitalne tekordy). Wówczas przyjęła pseudonim Katy Perry. Popularność zdobyła wraz z wydaniem w 2008 roku albumu One of the Boys, wypromowanego przez dwa ogólnoświatowe przeboje: „I Kissed A Girl" i „Hot N Cold" Płyta ta zajęła trzydzieste trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się albumów muzycznych w 2008 roku.Teenage Dream, jej trzeci studyjny album, to jedenasty bestseller roku 2010 oraz dziewiąty roku 2011. Z płyty oraz jej reedycji pochodzi osiem singli, z których sześć zajęło pierwszą pozycję na Billboard Hot 100. Światowa premiera czwartego studyjnego albumu piosenkarki, zatytułowanego Prism, miała miejsce 22 października 2013 roku, a single promujące wydawnictwo: "Roar”, „Unconditionally” oraz „Dark Horse”, stały się kolejnym między narodowymi przebojami Katy Perry.

BiografiaEdytuj

Urodziła się w Santa Barbara w stanie Kalifornia, USA. Jest dzieckiem pastworostwa, dlatego dorastała słuchając muzyki Gospel i śpiewając w kościele. Jako nastolatka zainteresowała się muzyką zespołu Queen. Zespół ten miał też największy wpływ na jej twórczość, podobnie jak Alanis Morissette i Joni Mitchell. Swój pierwszy album, zatytułowany Katy Hudson, wydała w wytwórni Red Hill Records i zawarła na nim piosenki utrzymane w stylu gospel. Piosenkarka postanowiła zmienić później swoje nazwisko, ponieważ "Katy Hudson" nadto wiązało się z nazwiskiem amerykańskiej aktorki Kate Hudson. "Perry" natomiast było panieńskim nazwiskiem jej matki. W roku 2004 Perry została wyłączną wokalistką zespołu producenckiego The Matrix, który pracował wcześniej m.in. z Avril Lavigne i Britney Spears. Zaczęła równocześnie pracę nad własnym albumem, współpracując z Glenem Ballardem, producentem sławnego debiutu Alanis Morissette pt. Jagged Little Pill. Jeden z jej utworów, "Simple", został nagrany jako część ścieżki dźwiękowej do filmu Stowarzyszenie wędrujących dżinsów z 2005 roku. 5 lipca 2012 roku miała miejsce oficjalna premiera biograficznego filmu piosenkarki: "Katy Perry: Part of Me". Film kończył pewny etap w twórczości Katy Perry, która zapowiedziała tymczasowe odejście ze sceny i zrobienie sobie przerwy. Poinformowała również, że wróci z nowym albumem. Jak mówi Katy, będzie on w innym niż poprzednie klimacie.

Ciekawostki o KatyEdytuj

  • Naturalny kolor włosów Katy Perry to bląd.
  • Katy Perry miała kiedyś kota, a dokładniej kotkę, wabiła się "Kitty Purry".
  • Jej hobby to rolki, sushi, manga, łyżwy, mini golf i szukanie fajnyvh ciuchów w lumpeksach.
  • Z byłym mężem, Katy była tylko 2 lata, od 2010 roku do 2012 roku, potem się rozwiedli.
  • Jak Katy była nastolatką słuchała zespołu "Queen".
  • Katy reklamuje Pop Chips.
  • Katy ma tatuaż, identyczny jak Russell Brand, jej były mąż, tatuaż Katy widać tutaj:
Katy ma tatuaż, identyczny jak jej były mąż.